Tegenslagen horen bij het leven en bij het ondernemen, echter hoe ga je daar op een positieve manier mee om?
Door bij een tegenslag op zoek te gaan naar de positieve kanten van de gebeurtenis kan het dragelijker voor je worden. De meeste tegenslagen blijken later zijslagen te zijn naar een betere koers. In een onderneming zijn de meest voorkomende tegenslagen:
- Klanten die ‘Nee’ zeggen op jouw aanbod; Erg jammer. Maar bedenk dan dat de klant misschien een beetje gelijk heeft en wat kun je veranderen om van die ‘Nee’ een ‘Ja’ te maken?
- Klanten die ontevreden over je zijn; Heel vervelend. Dus draai het om, hoe maak je de klant weer blij en hoe zorg je ervoor dat je dit voorkomt bij je nieuwe klanten?
- Klanten die laat of helemaal niet betalen; Helaas, het gebeurt soms. Echter accepteer het en neem je verlies. Wellicht kun je ze in de toekomst beter vooraf laten betalen?
Wie tegenslagen goed kan doorstaan is veerkrachtig. Wie tegenslagen doorstaat krijgt een mogelijkheid om te groeien, als ondernemer en als mens. Je bent eerder genoodzaakt om met een sterke verbetering van jouw dienst of product te komen. Zie succes in jouw tegenslagen. Wanneer je ze hebt, leer ervan, zet ze positief om. Onderneem!
Onze tegenslag is dat wij Zip & Zo van 29 januari moeten verzetten naar 19 februari. Positieve is dat wij de vruchten plukken van een langere voorbereidingstijd. Het geeft ons nieuwe inzichten, kansen, mogelijkheden en nieuwe energie. Nieuwe energie om er een gezellige avond van te maken. Reserveer dus je kaart en dan zien wij jou graag tijdens Zip & Zo op Vrijdag 19 februari in dezelfde fantastische locatie Troppa met de service die je van ons gewend bent! Tot Zip & Zo!
Zelf tegenslagen overwonnen? En hoe heb je deze omgezet in voordeel? Deel het met ons, we zijn daar erg benieuwd naar.
Geef een reactie