Communicatie is bewust of onbewust een bepaalde boodschap overbrengen op iemand anders. Deze boodschap bevat informatie, die bestaat uit gedachten, gevoelens en/of gedrag. Ben jij sterker in de schriftelijke of juist in de mondelinge communicatie?
Organisaties vinden het belangrijk dat mensen goed kunnen communiceren, want als jij niet goed kunt communiceren, kun je waarschijnlijk niet goed samenwerken. Interactie tussen mensen is het ontvangen, verwerken, overbrengen en verzenden van informatie, ideeën en meningen. De belangrijkste communicatie vaardigheden zijn praten, luisteren, schrijven en lezen. Communicatie vaardigheden zijn zogenaamde soft skills of persoonlijke vaardigheden, maar worden ook wel sociale vaardigheden, persoonlijke vaardigheden of people skills genoemd. Jouw communicatie verbeteren doe je door actief te luisteren, doorvragen en samenvatten.
~Organizations find it important that people can communicate well, because if you can’t communicate well, you probably can’t work well together. Interaction between people is the reception, processing, transfer and transmission of information, ideas and opinions. The most important communication skills are talking, listening, writing and reading. Communication skills are so-called soft skills or personal skills, but are also referred to as social skills, personal skills or people skills. You improve your communication by actively listening, probing and summarizing.
Sámen bouwen wij aan die werkelijke impact! Volg ons via LinkedIn, Instagram en Facebook of subscribe here voor onze nieuwsbrief, deze bevat blogs en artikelen. Je bent dan als eerste op de hoogte van onze (online)-events, jobs, nieuwtjes of andere ontwikkelingen.
New Connections | Fine music | Great Food