English version? Scroll down ⬇️
Betere positionering.
Wij kwamen hier om mee te helpen aan een betere positionering van Suriname en waren voornemens alleen positieve dingen te verspreiden. Maar goed, alles heeft een keerzijde en dat was gister dus duidelijk zichtbaar, over de hele wereld. Verschrikkelijk wat er is gebeurd, de onnodige plunderingen en de impact die dat heeft op de winkeliers en hun werknemers. Ondoordacht gehandeld .. uit frustratie.
Vrijdag 17 februari 2023, die dag werd al aangekondigd op FaceBook dat er geprotesteerd zou worden. De bevolking is ontevreden met het beleid wat (niet) gevoerd wordt. Negeren is Begeren? Negeren is hoe zij Regeren. Ik kijk het met lede ogen aan en zeg niks, maar de bevolking is het zat en zij zijn ook radeloos. Zoeken het in de dood en springen van de Bosje brug .. uit wanhoop.
Suchiname.
Die frustratie en wanhoop begint ergens .. Surinamers werken voor de chinezen en wat zij per dag verdienen (voor 10 uur) is gelijk aan één brood en één pak boter. Ruim 170 jaar geleden kwam er een lichting Chinezen naar Suriname, zij integreerden goed en elke Surinamer hield van deze ‘Omoe Snezie’.
De grote groep ‘nieuwe’ Chinezen die recent naar Suriname verhuisden zijn gesloten, integreren niet, spreken de taal niet, zijn erg onvriendelijk en concurreren Surinaamse ondernemers weg met goedkope producten uit China. Is het de bedoeling dat zij het overnemen? Check hier een artikel van A. Tabak.
Burgerzaken.
Wij hebben de frustratie ook gezien bij CBB (Chaos Betreffende Burgerzaken). Het gaat er erg ouderwets aan toe met geschreven nummers die niet op volgorde worden behandeld. Of je wordt naar een ander kantoor gestuurd omdat de printer het niet doet .. Wij kunnen niet alleen positieve dingen verspreiden, maar wij belichten de verbeterpunten omdat we het ook niet kunnen negeren, wij houden van dit land.
Bezem erdoor.
De dienstverlening leidt tot ergernis, want er is feitelijk geen dienstverlening. Baliemedewerkers praten tori met elkaar terwijl mensen uren wachten op een papiertje dat al klaar moet liggen. Zij staan letterlijk met de armen over elkaar of hangen op de balie en wanneer de leidinggevende er aankomt zijn ze opeens hyperactief, maar de leidinggevende doet er niks aan en doet uitspraken die het nog erger maken.
Oplossing.
‘De burger moet ons niet komen vertellen hoe wij ons werk doen’ .. Zegt een leidinggevende terwijl er niet gewerkt wordt en ze wuift het van tafel .. dat is nou waar het omgaat. Je wordt niet geïnformeerd, maar genegeerd en dat ze incapabel worden genoemd interesseert ze niet .. Hoe kan deze ‘verlening’ geoptimaliseerd worden tot dienstverlening. Hoe kunnen processen verbeterd worden? Wellicht een ambtenaren uitleen-programma?
Join ons netwerk van Members & partners hier op Facebook om gebruik te kunnen maken van de Benefits! Volg ons via LinkedIn, Instagram , Facebook en subscribe here voor onze nieuwsbrief, deze bevat blogs en artikelen. Je bent dan als eerste op de hoogte van onze (online)-events, jobs, nieuwtjes of andere ontwikkelingen.
Tot vlot, tot Zip & Zo!
New Connections | Fine music | Great Food
⬇️ ⬇️ Chaos ⬇️ ⬇️
Better positioning.
We came here to help with a better positioning of Surinam and intended to spread only positive things. Anyway, everything has a downside and that was clearly visible yesterday, all over the world. Terrible what has happened, the unnecessary looting and the impact it has on the shopkeepers and their employees. Thoughtless recording .. out of frustration.
Friday, February 17, 2023, that day it was announced on FaceBook that there would be a protest. The population is dissatisfied with the policy that is (not) being pursued. To ignore is to covet? Ignoring is how they rule. I look at it with sorrow and say nothing, but the population is fed up and think they have no way out. Look for it in death and jump off the Wijdenbosch bridge .. out of desperation.
Suchinam.
That frustration and despair starts somewhere.. Surinamese work for the Chinese and what they earn per day (for 10 Horus) is equal to one loaf of bread and one pack of butter. More than 170 years ago, an enlightened Group Chinese came to Surinam, they integrated well and every Surinamer loved ‘Omoe Snezie’.
The large group of ‘new’ Chinese who recently moved to Suriname are closed, several do not speak the language, are very unfriendly and deal with Surinamese entrepreneurs away with cheap products from China. Are they supposed to take over? View an article by A. Tabak here.
Civil Affairs.
We have also seen the frustration at CBB (Chaos Concerning Civil Affairs). It is very old fashioned with written numbers that are not treated in order. Or you will be sent to another office because the printer does not work .. We cannot spread positive things only, that is not real, but we highlight the areas for improvement because we cannot ignore it either, we love this country.
Broom through.
The service leads to annoyance, because there is no cooperation. Desk employees chitchat with each other while people wait for hours for a piece of paper that should be ready to pick up. They literally stand with their arms folded or hang on the counter and when the manager suddenly comes they are hyperactive, but the manager does nothing about it and makes statements that make it even worse.
Solution.
‘Citizens should not come and tell us how we do our work’ .. Says a manager while there is no work and she waves it off the table .. that’s what it’s all about. You are not informed, but ignored and that they are called incapable they do not care .. How can this ‘provision’ be optimized to service. How can processes be improved? Perhaps a civil servant lending program?
Geef een reactie